Український гурт Kalush Orchestra переміг у пісенному конкурсі «Євробачення» з великим відривом, здобувши рекордний 631 бал загалом від міжнародного журі та глядачів. На сцені українські музиканти продемонстрували не тільки нестримну енергію й харизму, а ще й самобутні костюми з народними деталями, що підкреслюють багатогранність сучасної української культури.
Kalush orchestra на «Євробаченні» – 2022
Українських музикантів багатотисячний зал у Турині зустрічав з оваціями стоячи – саме Україні букмекери цього року прогнозують перемогу. Kalush Orchestra представили на «Євробаченні» свій запальний гіт Stefania, присвячений мамі лідера гурту Олега Псюка. Віра та відданість своєму, рідному – це взагалі одна з особливостей гіп-гоперів Kalush, які назвали свій гурт на честь рідного міста Олега Псюка – Калуша – давнього промислового містечка на Івано-Франківщині, неподалік Карпат. Отже, материнство, українська земля та її енергія стали ключовою темою ефектного номера, що українська команда підготувала для «Євробачення».
«Основний меседж постанови — материнська любов, що відроджує всесвіт та дарує життя, – розповідає Олексій Жембровський, режисер-постановник виступу України на «Євробаченні-2022»в Турині (компанія «Friends Production»). – Ми взяли за основу масштабний образ матері: космічної, що дає життя всьому на землі; фізичної, що народжує та піклується про своїх дітей; духовної — що захищає, оберігає та надихає. Через виконавців та символічні елементи ми сплітаємо багатогранний мальовничий орнамент Української душі й транслюємо енергію нашої Землі на весь світ. В постанові кожним звуком, символом, елементом ми показуємо незламну та квітучу силу духу нашого народу».
Образи Kalush Orchestra підживлюють цю ідею: музиканти вийшли на сцену в костюмах, які містять елементи народного одягу в поєднанні із сучасними деталями, що показує багатогранність української культури. В умовах, коли Україна дає відсіч російським окупантам та є однією з головних тем сьогоднішнього новинного порядку денного, такий меседж має дуже сучасний вигляд. Всі костюми були розроблені спеціально для шоу.
Для Олега Псюка вибрали автентичний святковий кептар початку XX століття з Буковини (Чернівецька область), густо розшитий бісером. Його сорочка — сучасна стилізація української вишиванки, а хустина — традиційний аксесуар українців, який носили як дівчата, так і хлопці. Ну, а незмінним акцентом образу стала рожева панама Олега Псюка — знаковий елемент гурту Kalush.
Олег Псюк
Автентичний гуцульський стрій початку XX століття продемонстрував музикант Тимофій Музичук (він грає на сопілці та співає приспів). «Саме так 100 років тому вдягалися українські гуцули — одна з найдавніших українських етнічних груп, що мешкає в Карпатах, – розповідає Олексій Жембровський. – Зокрема, одяг Тимофія притаманний Верховинському району Івано-Франківської області (нині селище має назву Верховина). До 1962 року селище мало назву Жаб’є. Іван Франко називав його гуцульською столицею».
Сердак Тимофія автентичний, а на його плечах можна було помітити колекційну автентичну тайстру (сумка) початку XX століття з Буковини. А ось сорочка й черес Тимофія — точні репліки стародавніх речей. До речі, сам Тимофій Музичук – волинянин, учасник кількох етногуртів.