Порти Дунайського регіону у січні-листопаді 2022 року наростили перевалку вантажів порівняно з аналогічним періодом минулого року майже втричі — до 14,5 млн тонн. Про це повідомила прес-служба ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
За 11 місяців поточного року портами Дунайського регіону (Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ) було оброблено 14,5 млн тонн вантажів. Цей показник демонструє позитивну динаміку та ріст вантажопереробки на 294% у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року”, — вказала прес-служба.
Зростання вантажообігу продемонстрували всі три порти на Дунаї:
Ізмаїл — в 2,1 разу, до 7,7 млн тонн;
Рені — в 5,1 разу, до 6,1 млн тонн;
Усть-Дунайськ — в 13,1 разу, до 662 тис. тонн.
За обсягами перевантаження у 2022 році першу позицію у номенклатурі вантажів займають зернові.
За 11 місяців поточного року обсяг експорту агропродукції (олія, хлібні) з портів Дунайського регіону склав 6,1 млн тонн, що перевищує показник за аналогічний період 2021 року в 42 рази. Частка агропродукції в українських дунайських портах складає близько 24% від загального обсягу перевалки в морських портах України.
Незважаючи на те, що сьогодні порти Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ задіяли майже усі наявні потужності для перевалки вантажів, потенціал для подальшого розвитку все ж є. А саме: модернізація та оновлення інфраструктури портів, залучення інвестицій для будівництва нових терміналів, днопоглиблення, тощо”, — зазначив в.о. голови АМПУ Олексій Востріков.
Після російського військового вторгнення до України та припинення діяльності українських морських портів Азовського басейну, блокади Чорноморських портів, більшість транспортно-експедиторських компаній переорієнтували логістичні напрямки на порти Дунайського регіону. Сьогодні більшість флоту прямує до українських портів на Дунаї та у зворотному напрямку з використанням українського суднового ходу Дунай—Чорне море.